KEDAI ONLINE MRS TUAH MENJUAL MADU SIDIR YAMAN, PATI DELIMA GULSAN, MINYAK HABBATUS SAUDA, CUKA EPAL KEMAL KUKRER, CUKA KURMA MINAB, BIJI APRIKOT PENAWAR KANSER, MINYAK ZAITUN RAVIKA SECARA RUNCIT/ BORONG. KAMI JUGA MEMERLUKAN AGEN DARI SELURUH NEGARA YANG BERMINAT MENJUAL PRODUK-PRODUK KESIHATAN BERASASKAN SUNNAH INI.
FACEBOOK : Kedai Online Mrs Tuah
SMS : 0193337044 (Tuah)


Saturday 1 December 2012

BIJI APRIKOT PENCEGAH KANSER SEMULAJADI


Pernahkah anda terfikir mengapa 100 tahun yang lalu kanser adalah penyakit yang jarang berlaku tetapi hari ini, terdapat banyak jenis kanser dan ia dianggarkan 1 daripada 4 orang akan mendapat kanser dalam hidup mereka. Merujuk kepada data, kanser merupakan antara penyebab utama kematian di seluruh dunia dengan jumlah 7.6 juta pada tahun 2008. Di Malaysia sahaja, dianggarkan 40,000 kes kanser dikesan setiap tahun

Kanser otak.kanser paru-paru, kanser payudara, kanser hati, kanser servik dan macam2 lagi nama2 kanser yg sangat menggerunkan kita.Pelbagai jenis kanser yang boleh menyerang setiap anggota tubuh badan dan ia tidak mengenal sesiapa. Mendengarkan namanya sahaja telah cukup menakutkan kita. 



kanser payudara

Pakar pemakanan dan juga perubatan dari seluruh dunia mengakui, faktor makanan merupakan punca utama terjadinya kanser. Menurut mereka, hampir 90 peratus makanan yang diambil setiap hari dikenalpasti sebagai asid dan mengandungi bahan penambah seperti pewarna, perasa dan unsur kimia yang menyumbang kepada kanser.

Akibatnya, diet harian kita kekurangan khasiat dan nutrisi daya tahan tubuh badan seperti vitamin B1, B2, B3, B5, B7, B12 dan B17. Kekurangan bahan ini melemahkan daya tahan penyakit lalu mengundang masalah kronik seperti kanser, penyakit jantung, kencing manis dan lain-lain penyakit yang membunuh secara perlahan.

Tetapi adakah anda tahu kanser boleh diubati dan dicegah secara semulajadi dan saintifik!
Ini bukan hanya pendapat seseorang mengenai kanser, tetapi terdapat fakta-fakta yang telah terbukti dalam makmal saintifik, oleh doktor dan, ujian yang paling penting adalah dari orang-orang yang telah sembuh kanser dari badan-badan mereka sendiri!

Biji aprikot, sumber makanan yang kaya dengan Vitamin B17, boleh melindungi dan mungkin juga membantu untuk menyembuhkan kanser.




Biji Aprikot


Nutrisi

Pada 1952, seorang saintis Bio Kimia, Dr. Ernes T Krebs mendakwa, penyakit kanser adalah penyakit kekurangan nutrisi tubuh badan.

Sekumpulan para pengkaji mendapati, haiwan liar yang hidup dalam hutan yang dikelilingi persekitaran tumbuh-tumbuhan kaya dengan kompaun vitamin B17 tidak akan 
dijumpai mati akibat kanser. Sebaliknya haiwan yang dipelihara dalam zoo mati walaupun diberi makanan yang kaya nutrien namun tidak mengandungi vitamin tersebut.

Daripada penyelidikan, puak Hunza yang tinggal di pergunungan Pakistan didapati hidup melebihi usia 120 tahun. Makanan utama mereka adalah biji-bijian aprikot yang kaya dengan vitamin B17. Kesihatan mereka berada pada tahap maksimum dan mereka tidak pernah tahu mengenai penyakit yang membunuh itu.

Pakar perubatan berpengalaman, 
Prof Dr. Sayed Zainal Husin Wafa mengakui biji aprikot mengandungi vitamin B17 paling tinggi berbanding tumbuhan lain. Menurutnya, ia dapat membantu mencegah dan merawat penyakit kanser. Dalam terapi metabolik, apabila vitamin B17 bertemu dengan sel kanser, enzim betaglucosidase yang hanya terdapat dalam sel kanser akan menghuraikan elemen vitamin B17 seterusnya membunuh sel kanser.

Vitamin B17 yang berlebihan juga akan ditukar kepada elemen-elemen positif oleh enzim Rhodanese yang terdapat dalam tubuh badan untuk kesihatan sel-sel dan membantu mengurangkan keasidan serta toksin dalam darah.

Dengan itu, ia membantu meningkatkan keseimbangan pH dalam tubuh serta memperlahankan penyebaran kanser, mengurangkan kandungan kolestrol dan membantu merawat penyakit jantung serta diabetis.

“Vitamin B17 yang terdapat dalam aprikot bukan sahaja diperkatakan di Malaysia, malah manfaatnya diakui seluruh dunia berdasarkan kajian saintifik dan klinikal,” katanya.




Fakta Apricon Farmas Health:

l. Mengandungi 100 peratus biji aprikot yang kaya dengan vitamin B17.

2. Membantu mengurangkan keasidan dan toksin dalam darah.

3. Membantu meningkatkan keseimbangan pH.

4. Membantu memperlahankan penyebaran kanser.


Oleh itu, setelah kita ketahui khasiat BIJI APRIKOT ini marilah kita mengambilnya sebagai salah satu diet harian kita, semoga dengan usaha ini kita dapat dijauhkan dari penyakit kanser yang sangat ditakuti..Sesungguhnya kita hanya berusaha Allah jua yang menentukan segalanya..Sesungguhnya Allah tidak akan menurunkan penyakit jika tiada penawarnya.. Hanya manusia sahaja yang perlu mengkaji dan mencuba mencari penawar penyakit itu di bumi Allah yang Maha luas ini.

 Hargailah dan jagalah kesihatan kita sebelum terlambat.MENCEGAH ADALAH LEBIH BAIK DARI MERAWAT. Laburkanlah sedikit sahaja daripada wang kita untuk kesihatan yang tiada nilainya di dunia ini. Dengan kesihatan yang baik sahaja membuatkan kita dapat menikmati apa sahaja yang kita ada seperti rumah yang besar, kereta yang mewah, baju berjenama dll.. 

Di Kedai Online Mrs Tuah kami menjual BIJI APRIKOT yang 100% semulajadi dan organik dengan harga yang berpatutan. Rasa BIJI APRIKOT ini adalah lemak dan berasa sedikit pahit.

CARA PENGAMBILAN BIJI APRIKOT :

1. Makan/ dikunyah 10 biji sehari
2. Biji aprikot ini juga boleh ditumbuk kasar & dimakan dengan kismis,buah-buahan, nasi dll untuk mengurangkan rasa pahit.

Jika berminat boleh PM saya di http://www.facebook.com/KedaiOnlineMrsTuah.






No comments:

Post a Comment